Minimalista maximalizmus lehet a boldogság titka?

A felhalmozás, a kacatfüggőség, a boltkórosság, a tárgyak imádata mára...

OLVASS TOVÁBB2021-04-09

A tetováló mű-vész

  Metál Sanyika ritkán hív fel telefonon. Mutatni akart valamit....

OLVASS TOVÁBB2021-04-05

lelki fáskamra avagy a fasorba se hiába vagy

A lépcsőfordulóban Rozovics néni majdnem levert lábról. Az én idős...

OLVASS TOVÁBB2021-04-02

A grund után Práter utcai rendcsinálás

A grund  farakásai ma is úgy állnak mint azokban a...

OLVASS TOVÁBB2021-03-30

Megváltó Instant bármi szembenézés helyett

Végre, még ha csak részben is, de összeült a masztermájnd...

OLVASS TOVÁBB2021-03-27

Kép-jelenség, a fény az érzelmekkel is játszik?

Nem sok van amit jobban kedvelek mint a vizuális mesélés....

OLVASS TOVÁBB2021-03-23

Átlagos világszám önparódia

Felmentem a Normafához. Átlagos esti forgalom volt már, nem a...

OLVASS TOVÁBB2021-03-21

Vonzás és taszítás, az emberi lélek mágnesei

Ez a kis gondolatébresztő morzsa aközben született amíg egy padon...

OLVASS TOVÁBB2021-03-15

Hipnózis aka Hüpnosz a halál kisöccse

Tibi a barátom úgy érkezett meg, hogy majdnem kitépte az...

OLVASS TOVÁBB2021-03-09

Elvárások kívül-belül

Az életünk telis-tele van elvárások sorával, ezek egy része külső,...

OLVASS TOVÁBB2021-03-06
a tetováló

A tetováló mű-vész

 

Metál Sanyika ritkán hív fel telefonon. Mutatni akart valamit. El nem tudtam képzelni mit. Elmondani semmit sem volt hajlandó, még körvonalazni sem, illetve egy mondatot azért mégis kilőtt a hipertérbe. “A tetováló alkotott” Ebből nem értettem, hogy ő varratott e valamit, vagy egy újabb elcseszett tetoválás jelent meg az univerzumban. Már alig várom az este öt órát, hogy mégis mi lehet az ami miatt azonnali audienciát kért. Fél öt van, hamarosan kiderül.

A tetováló legyen tűpontos

Sanyi megérkezett, a számára előkészített sört nem volt szíve elutasítani, de engem már nagyon furdalt a kíváncsiság, hogy mi történhetett .
– Na kérlek, ahogy a buszra várva bámészkodtam a Határ úton, szemet szúrt egy klasszikusnak nem nevezhető hirdetés egy oszlopon. Már maga ahogy és amivel fel volt applikálva vonzotta a tekintetet, óriási marketing, azt kell hogy mondjam. A tartalom pedig csak még inkább feltette a művész fejére a koronát. Jó bornak nem kell cégér, de azért a reklám nem árthat. Hacsak nem ilyen. Ezzel mutatott a telefonján egy képet amitől ahogy közelebb tartotta, rosszul lettem. Miután a szöveget elolvastam le is kellett üljek.

Építs brandet szigszalaggal

Ahogy emésztettem a képet ittunk rá pár kortyot némán. Sanyi látta rajtam a katarzist. Nyilván ő is hasonlót élt át , ezért hagyta, hogy elmerüljek benne. Én nem bántam volna ha megment, miután belökött a mocsárba, de nem tudtam szólni se, nemhogy segítségért kiabálni.
Beteszem ide nektek is a képet, csak úgy emésztgetni.

tetováló mű-vész

Sanyi elemez

Sto mi vidim na kartyinke? Tenné fel a kérdést Jekatyerina Pavlovna szeretve becsült egykori tanárnőm. Azaz mit látunk a képen?

Sanyi mingyá el is mondja:
– Ezen megfeküdtem ám rendesen. Beindult az agyam rögtön. Hányan hívhatják egy nap? Az mondja “válal” eszerint egy válla van csak. Ettől azonban nem esik kétségbe, ő egy igazi népmesei alak, nem az óperencián túl, hanem a síneken túl lakik. Semmi kurtafarkú kismalac túrás, csak spontán és szemben a “MÉHvel”. Lehet, hogy úttörő is volt, mert segít ahol tud. Ha nincs pénzed telefont is be tud számítani. A végén kis teleshoppos csavarral: Hívj bátran!

– Valóban elég érdekes módja a hirdetésnek– állapítom meg, miközben azon gondolkodom, hogy vajon ez a marketing milyen konverziót tud hozni.
– Szerinted van olyan aki felhívja? Nem azért hoztam el, mert olyan vicces, bár kétségtelenül van benne ilyen potenciál is, de inkább szedjük darabokra pro és kontra . Én mondjuk pro oldalra konkrétan semmit sem tudnék tenni. Esetleg annyit, hogy ezt legalább nem kell a postafiókból törölni. Tényleg csak ennyit, mert arany szívem van.

Amitől a tetováló marketing bejöhet

– Hát lássuk. Bizalom építéshez nem nagyon járul hozzá. Az alacsony jövedelmű célközönség körében próbál piacot nyerni. Nem biztos, hogy mindenki szereti, ha a tetováló egy docens. Ha őket szeretné egy eladási tölcsérbe terelni, akkor ez a vizuálisan letölthető csali lehet hogy bejön. Az is pozitív, hogy bár nem áll rendelkezésre google map, de elég pontosan leírja a helyszínt ahol a szolgáltatás elérhető. Nem árul zsákbamacskát. Azonnal utal az árra, tehát nincs apró betűs rész, sem rejtett költség, ott van rögtön a főcímben,hogy ” olcsó”.

Ez sem elhanyagolható megoldás. Mivel a lehetséges ügyfelek még az olcsó szolgáltatást sem feltétlen tudják igénybe venni, ezért felajánl egy újabb lehetőséget, hogy ne kelljen elengedni a profitot. Elfogad cserealapot a munkájáért. Jelen esetben ez a meghatározott szolgáltatónál vásárolt, és az adott hálózaton üzemelő mobiltelefon. Zseniális. Ezt követően pszichológiailag is megerősíti a szorongó, hezitáló ügyfelet egy tőmondattal: ” Hívj bátran”. Hát röviden átgondolva ennyi, és ez működhet így Sanyika, ha a megfelelő piaci rést célozza.

Filmszakadás után Sanyi felveszi a cérnát

Tágra nyílt szemekkel nézett rám. Aztán hirtelen belekezdett.

– Innen nézve már értem. Szóval a hirdetési papír  újrafelhasználhatóságot sugárzó textúrája, a választott betűtípus és a szigetelő szalag mint rögzítőanyag színe sem véletlen. Előre eltervezett marketing. Meghekkelték vele a belvárosi szalonok milliós hirdetéseit. Vegyük most magát a sárga színt! A Nap mint teremtő erő univerzális szimbóluma , energikus és örömmel teli. Azonnal megragadja a figyelmet és el sem engedi többé. Összekapcsol az érzelmeinkkel, különösen, ha ilyen formában történik a rögzítés. Ez a helyenként a beton oszlopra tapadó, máshol elváló sárga szalag totális 3D élményt biztosít. A kreativitás eddig még általam nem észlelt megnyilvánulása. Köszönöm, hogy felnyitottad a szemem.

– Nagyon szívesen – mondtam mosolyogva. Miközben tökéletes diadalt éreztem afelett, hogy most talán némi humorba mártva, de mindketten megértettük. Nem biztos, hogy mindent magunkhoz kell mérni, és élből elutasítani vagy megítélni dolgokat. Ami elsőre nem is látszik talán, vagy a mi szemszögünkből nem látható, az lehet, hogy másnak kristálytiszta. Esetleg hiheti az, hogy az. Ebből az elemzésből én megtanultam azt, hogy nincs halott marketing és vacak szolgáltatás sincs. Minden marketing elér valakit és lesz akiről lepattan.

A célközönség el van találva

A változó minőségű szolgáltatók és az ilyen minőségű reklámok is jelen vannak a piacon. Végül mindig a kereslet hagyja élni, vagy öli meg a szolgáltatást. Később jutott csak eszembe, hogy ha egy unatkozó mobilshop tulaj a hirdető, aki ötös volt rajzból és most szeretne több lábon állni, akkor még inkább ügyes üzleti fúziót láthatunk, és értelmet nyer a használt mobilok beszámítása is. Aki akarja gondolja tovább, és lent a bazi nagy ablakban írhat kommentet Metál Sanyinak vagy nekem.

Egy darabig még elbeszélgettünk. Elhatároztuk, hogy az adott fotót kinyomtatjuk, és kap egy keretet is, mint mementója ennek a beszélgetésnek.

Semmi sem csak annyi amit elsőre látsz belőle! – szólt vissza Sanyika már az ajtóból.

Milyen igaza van. Ezért pedig a tetováló érdemel újfent említést.

 

 

Oszd meg ha gondolod!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email

Szólj hozzá!

Scroll Up
%d bloggers like this: